Wat zijn de doelstellingen van vrije fitness

Met de activiteit vrije fitness kunt u vele doelstellingen bereiken die bovendien gerealiseerd kunnen worden.

Denk hierbij aan:

  • Uw conditie
  • Spierkracht
  • Spiermassa
  • Vetverbranding
  • Vermindering lichamelijke klachten
  • Meer uithoudingsvermogen
  • Kracht
  • Balans
  • Beweeglijkheid

Vrije fitness voor de algehele conditie

Door de opbouw van herhalingen in uw trainingsschema met vrije fitness kunt u denken aan het verbeteren van uw algehele conditie. Want dit merkt u al snel na enkele trainingen. Natuurlijk bent u ook aan het sporten of fitnessen om uw spierkracht en spiermassa op te bouwen. De apparaten waarmee men in sportscholen oefent, zijn erop gericht specifieke spiergroepen te gebruiken. En ten tweede om blessures te voorkomen. Daarentegen apparaten die voor bodybuilding gebruikt worden, kunnen ook passen in een fitnesstraining.

Training ter ondersteuning van de gezondheid en algemene fitheid

Vrije fitness in combinatie met cardio oefeningen is goed om te werken aan uw vetverbranding. Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan 10 tot 15 minuten lopen op de loopband, of 10 minuten uw spieren opwarmen met fietsen.

Een vermindering van lichamelijke klachten zoals bijvoorbeeld bij mensen met diabetes of mensen met een depressie komen ook vaak voor. U zult merken dat u na elke training uw uithoudingsvermogen verbetert. Daarnaast zult u in uw dagelijkse bezigheden merken dat u meer balans, kracht en beweeglijkheid krijgt.