Senioren in beweging

De dagelijkse houdingen en bewegingen hierop ligt de nadruk tijdens de groepsles Senioren in Beweging

De dagelijkse houdingen en bewegingen zijn belangrijk en horen soepel te gaan. Alle oefeningen die aan bod komen zijn gericht op de dagelijkse houdingen. Bewegingen voor uw evenwicht. Ten tweede uw spieren versterken. Daarnaast meer ontspanning. Bovendien kunnen zowel dames als heren meedoen met deze vrolijke, intensieve groepsles.

  • er zijn diverse evenwichtsoefeningen
  • verhoging van de algemene gezondheid
  • het sterker maken van omliggende spieren bij bijvoorbeeld gewrichtspijn

Waarom Senioren in beweging?

Want voor ouderen en senioren is het belangrijk om te bewegen/sporten. Het advies luidt: 150 minuten per week bewegen. Denk hierbij aan wandelen, fietsen, golfen, zwemmen, de hond uit laten. Maar ook flink doorwerken in het huishouden/tuin. Door vaker te bewegen krijg je een betere conditie en meer weerstand. Dit kan het risico verlagen op het ontstaan van ziekten.

Wat zijn de voordelen voor ouderen hier bij Club SportsArt Fitness;

  1. in groepsverband sporten
  2. u motiveert elkaar
  3. meer plezier in het sporten
  4. het sociale contact met anderen, nieuwe mensen ontmoeten
  5. gezellig een bakje koffie of thee drinken met elkaar

Want meer bewegen brengt u onder de mensen!

Plezier en gezelligheid staan voorop tijdens deze groepsles. Interesse? Doet u een keer mee.