Pole Art

Pole Art paaldansen delft

Pole Art is een complete work-out

Je traint je hele lichaam met Pole Art. Bovendien versterk je ook spieren waarvan je niet eens wist dat je ze had. Oefeningen doe je met je eigen lichaamsgewicht, maar door het ‘gevecht’ met de zwaartekracht zijn alle oefeningen pittig zwaar. Niet alleen je (onder)armen en schouders moeten flink aan het werk, ook je been- en buikspieren worden tijdens de les continu aangevuurd.

Pole Art is een combinatie van dans en acrobatiek

De groepsles Pole Art is een combinatie van dans en acrobatiek. Daarnaast voer je dansbewegingen uit rondom en hangend aan een verticale paal. Kracht en lenigheid zijn erg belangrijk om de oefeningen aan de paal uit te kunnen voeren. De fitness variant van Paaldansen heet bij ons Pole Art. Art staat voor Kunst, en het is een kunst en tevens een uitdaging om de bewegingen er sierlijk en vloeiend uit te laten zien.

Verschillende dansstijlen bij Pole Art

Door de muziekkeuze kunnen de atletische oefeningen aan de paal gecombineerd worden met verschillende dansstijlen, bijvoorbeeld:

  • sportief, de fitness variant wat gelijk een goede vasculaire workout is
  • modern, door de sierlijke en vloeiende bewegingen
  • ballet, bepaalde sierlijke houdingen van het lichaam

De beoefenaars hebben elastische shorts en T-shirts of korte tops aan. De dansers zijn schaars gekleed, omdat blote huid de beste grip geeft aan de paal (anders zou men bij bepaalde oefeningen naar beneden glijden).

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Akkoord" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen. Hoe wij met cookies omgaan leest u onder andere in onze Privacyverklaring. Deze verklaring kan u inzien via een link in de footer van iedere pagina van deze website.

Sluiten