Buikspierkwartier_buikspieren_core_gespierd_gezondheid

Buikspieroefeningen voor een stevige platte buik

  • Bij een strak en gespierd lichaam hoort natuurlijke een stevige platte buik.
  • Stevige buikspieren staan namelijk voor een goede gezondheid en kracht.
  • Voor het krijgen van een goede lichaamshouding en een krachtig centrum moet je de buikspieren trainen.
  • De grootste spiergroep in de kern van ons lichaam zijn de buikspieren.
  • De kern van ons lichaam zit precies in het midden en is dus erg belangrijk voor bepaalde bewegingen.

Het belang van een sterke Core

  • Door het trainen van je buikspieren worden ook uw rugspieren versterkt.
  • Wie buikspieren traint krijgt een betere balans, meer uithoudingsvermogen, betere krachtprestaties en betere sportprestaties.
  • Buikspieren ondersteunen zowel het boven- als het onderlichaam en zijn belangrijk bij rennen, draaien, en explosieve acties.
  • Door sterke buikspieren worden ook vele blessures voorkomen.

Wanneer is er een buikspierkwartier?

Er is 3x per week een buikspierkwartier. Een professionele fitnessinstructeur geeft deze lessen.

Ons advies is om zeker 1x tot maximaal 3x per week mee te doen bij het buikspierkwartier.

Bent u een beginner, neem dan tenminste 1 dag rust tussen twee buikspiertrainingen.

U zult versteld staan dat binnen enkele weken uw buikspieren zich snel zullen versterken en dat kunt u ook merken bij uw dagelijkse bezigheden.

Twijfel daarom niet en start vandaag nog met de verschillende buikspieroefeningen tijdens het buikspierkwartier.